امدادخودرو پایتخت

۵ مطلب در مهر ۱۴۰۳ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

قدم به قدم با آموزش تعویض لاستیک پنچر شده

پنچر شدن لاستیک امری ناخوشایند و اجتناب ناپذیری است که هر راننده ای در مسیرهای طولانی یا کوتاه ممکن است تجربه کند. حال اگر با روش تعویض لاستیک پنچر شده آشنا نباشیم و یا لوازم مورد نیاز نداشته باشیم و لاستیک زاپاس ما سالم نباشد تحمل این امر ناخوشایند را برای ما سخت تر میکند.

تعویض لاستیک پنچر

با ما همراه باشید در تعویض لاستیک پنچر شده خودرو

گام به گام با تعویض لاستیک خودرو

ابتدا تجهیزات مورد نیاز برای تعویض لاستیک را آماده میکنیم. این لوازم شامل:

جک، آچار چرخ، دیلم، لاستیک زاپاس

حال به سراغ آمادده سازی ماشین برای خروج لاستیک پنچر شده و جایگزین کردن لاستیک زاپاس می رویم.

در این راه با ما باشید

  • برای اماده سازی خودرو ابتدا ترمز دستی را کاملا بکشید و ماشین دنده یک قرار دهید. در صورتی که ماشین اتومات باشد آن را روی حالت p قرار دهید.

( دو عدد آجر یا سنگ عقب و جلوی چرخ پنچر شده قرار دهید)

  • همانند عکس جک را زیر ماشین قرار دهید و با فشار دادن جک به سمت بالا آن را بین ماشین و زمین سفت نگه دارید.
  • قالپاق را باز و چرخ هار ا شل کنید. به کمک آچارچرخ پیچ های چرخ را برخلاف عقربه های ساعت بپیچانید و شل کنید.
  • حال وقت آن رسیده که جک بزنید و ماشین را تا جایی که به راحتی چرخ را در بیاورید بالا ببرید. در نظر داشتهباشید که خودرو محکم باشد و تکان نخورد.
  • پیچ های چرخ را کاملا باز کنید
  • حال چرخ را درآورده و زیر ماشین قرار دهید که اگر جک خراب باشد ماشین به روی زمین نیافتد.
  • دایره بیرون زده از وسط چرخ را توپی چرخ می گویند. دراین مرحله زاپاس را بر روی توپی چرخ بگذارید.
  • پیچ های چرخ را بصورت ضربدری ببندید وابتدا با دست و سپس با آچار چرخ سفت کنید.

(ضربدیر بستن پیچ ها: اول پیچ سمت راست بالا، دوم پیچ سمت چپ پایین، سوم پیچ سمت راست پایین و در آخر پیچ سمت چپ بالا)

تعویض لاستیک پنچر

تعویض لاستیک پنچر

تعویض لاستیک پنچر

تعویض لاستیک پنچر

تعویض لاستیک پنچر

تعویض لاستیک پنچر

تعویض لاستیک پنچر

تعویض لاستیک پنچر

تعویض لاستیک پنچر

تعویض لاستیک پنچر

  • حال که پیچ ها را بستید به آرامی مقداری جک راپایین بیاورید اما کاملا ان را خلاص نکنید. تاجایی که لاستیک روی زمین گیر کند کافی است و در اینجا پیچ ها را به کمک اچار چرخ کاملا سفت کنید. ( در صورتی که لاستیک هنگام سفت کردن پیچ ها می چرخد جک را بیشتر بخوابانید)
  • اکنون که تمامی پیچ ها را کاملا سفت کرده اید جک را کاملا بخوابانید و از زیر ماشین بردارید و قالپاق را در جای خود بزنید.

در اینجا کار ما تمام شده و می توانید تجهیزات تعویض لاستیک را جمع آوری کنید و در جای خود قرار دهید و با خیال راحت به راه خود ادامه دهید.

  • امداد خودرو
  • ۰
  • ۰

در پاییز 1403، قیمت یک حلقه لاستیک معمولی چیزی در حدود 2 میلیون تومان است. اگر شما هم جزء کسانی هستید که زیاد از ماشین استفاده می‌کنید، باید در فواصل زمانی کوتاهی نسبت به تعویض لاستیک‌های فرسوده خودرو اقدام کنید. این موضوع می‌توانید هزینه زیادی را روی دست هر راننده‌ای بگذارد. در عین حال، راهکارهایی برای افزایش عمر لاستیک خودرو وجود دارند که چندان هم پیچیده نیستند. در این مطلب قصد داریم به‌بررسی راهکارهای افزایش عمر لاستیک خودرو بپردازیم.

 

عمر لاستیک خودرو

عمر لاستیک خودرو چند سال است؟

عمر مفید لاستیک خودرو بسته به نوع مواد اولیه به‌کار رفته در تولید و همچنین نحوه استفاده از آن متغیر است. در حالت کلی، شرکت‌های سازنده لاستیک، عمر مفید یک حلقه لاستیک را بین 4 تا 6 سال اعلام می‌کنند. البته این در شرایطی است که زیاد از خودرو برای رانندگی استفاده نکنید. اگر بخواهیم مسافت پیموده شده را مد نظر قرار دهیم، به‌ازای هر 40 تا 60 هزار کیلومتر زمان تعویض لاستیک ماشین فرا می‌رسد.

 

راهکارهای افزایش عمر لاستیک خودرو

اگر چند نکته ساده و کلیدی را رعایت کنید، می‌توانید از حداکثر عمر مفید لاستیک خودرو بهره‌مند شوید. در اینجا به‌تعدادی از مهم‌ترین نکات در خصوص افزایش عمر لاستیک خودرو می‌پردازیم.

1. رعایت اصول رانندگی صحیح

اولین و ساده‌ترین نکته برای کمک به افزایش عمر لاستیک ، رعایت اصول رانندگی صحیح است. کسانی که عادت دارند در معابر شهری پرترافیک با سرعت بالا رانندگی کنند، مجبور می‌شوند ترمزهای شدید بگیرند و این موضوع در افزایش اصطکاک و سایش لاستیک‌ها موثر است. حرکات مارپیچ ناگهانی با سرعت بالا، رانندگی در شانه خاکی جاده‌ها و … نیز از جمله اقداماتی هستند که باعث سایش بیش از حد لاستیک می‌شوند.

 

2. جابه‌جا نکردن بار سنگین

نباید از یک خودروی سواری به‌عنوان ماشین باری استفاده کنید. هر چه بار بیشتری در ماشین جابه‌جا کنید، فشار بالاتری به‌لاستیک‌ها وارد می‌شود. در نتیجه سایش آ‌ن‌ها در تماس با سطح معابر افزایش می‌یابد. در کنار حمل بار سنگین، سرنشینان ماشین هم در اصطکاک لاستیک روی سطح جاده تاثیرگذار هستند.

 

3. تنظیم باد لاستیک به‌صورت دوره‌ای

باد لاستیک ماشین را حتما به‌صورت دوره‌ای تنظیم کنید. پیشنهاد می‌کنیم بین 1 تا 2 هزار کیلومتر یا ماهی یکبار، باد لاستیک ماشین را تنظیم کنید. هم کم بودن باد لاستیک و هم باد بیش از حد آن تاثیر منفی روی عمر مفید لاستیک خودرو دارد. دقت داشته باشید که هنگام تنظیم باد، لاستیک زاپاس را فراموش نکنید.

 

4. بالانس کردن لاستیک‌های ماشین

بالانس بودن چرخ‌های ماشین در جلوگیری از سایش بیش از حد یکی از لاستیک‌ها نقش بسزایی دارد. پیشنهاد می‌کنیم سالانه حداقل 1 بار نسبت به بالانس کردن لاستیک‌های ماشین اقدام کنید.

 

5. تعویض ضربدری لاستیک‌های ماشین

یکی دیگر از راه‌های افزایش عمر لاستیک ، تعویض جای آن‌ها است. برای این منظور باید لاستیک‌ها را به‌صورت ضربدری جایگزین کنید. این کار کمک می‌کند تا لاستیک‌های ماشین به‌صورت یکنواخت ساییده شوند. کارشناسان پیشنهاد می‌کنند که به‌ازای هر 8000 کیلومتر یا 6 ماه یکبار نسبت به تعویض جای لاستیک‌های ماشین اقدام کنید.

 

کلام پایانی

5 مورد از راهکارهای افزایش عمر لاستیک را بررسی کردیم. با انجام همین اقدامات ساده می‌توانید جلوی سایش زود هنگام لاستیک‌های ماشین را بگیرید. این اقدام کمک می‌کند تا هزینه‌های جاری شما در استفاده از خودرو کاهش پیدا کند. همچنین پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید لاستیک به‌سراغ محصولات درجه یک موجود در بازار بروید. کیفیت لاستیک یک اصل مهم در افزایش یا کاهش عمر مفید آن است.

  • امداد خودرو
  • ۰
  • ۰

نگهداری و تعمیرات خودرو: کلید افزایش عمر و کارایی وسیله نقلیه

نگهداری و تعمیرات منظم خودرو یکی از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند عمر مفید و کارایی وسیله نقلیه را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهد. خودروها به دلیل استفاده مداوم و شرایط مختلف جاده‌ای، مستعد فرسایش و خرابی هستند. از این‌رو، توجه به سرویس‌های دوره‌ای و تعمیرات به موقع از هزینه‌های سنگین و مشکلات ناگهانی جلوگیری می‌کند. در این مقاله به بررسی اهمیت نگهداری و تعمیرات خودرو، نکات کلیدی و راهکارهای عملی پرداخته می‌شود.

نگهداری و تعمیرات خودرو

 

1. اهمیت نگهداری منظم خودرو

یکی از مهم‌ترین دلایل برای انجام سرویس‌های دوره‌ای و نگهداری منظم خودرو، جلوگیری از خرابی‌های ناگهانی است. مشکلات فنی و نقص‌های کوچک اگر به‌موقع تشخیص داده نشوند، می‌توانند به مشکلات بزرگ‌تری تبدیل شوند که هزینه تعمیرات آن‌ها بیشتر خواهد بود.

مزایای نگهداری منظم:

  • افزایش عمر مفید خودرو
  • کاهش هزینه‌های تعمیرات غیرمنتظره
  • بهبود مصرف سوخت و عملکرد خودرو
  • حفظ ارزش فروش مجدد خودرو

2. تعمیرات دوره‌ای و سرویس‌های مورد نیاز

هر خودرو با توجه به نوع موتور، سیستم‌های داخلی و سبک رانندگی نیاز به سرویس‌های دوره‌ای دارد. برخی از مهم‌ترین این سرویس‌ها عبارت‌اند از:

الف) تعویض روغن موتور روغن موتور به مرور زمان خاصیت خود را از دست می‌دهد و نیاز به تعویض دارد. روغن موتور مناسب و با کیفیت باعث کاهش اصطکاک قطعات موتور و افزایش عمر آن می‌شود. معمولاً توصیه می‌شود که هر 5000 تا 10000 کیلومتر، روغن موتور تعویض شود.

ب) بررسی و تعویض فیلترها فیلترهای هوا، روغن و سوخت باید به‌موقع تعویض شوند تا خودرو بتواند با حداکثر کارایی کار کند. فیلترهای کثیف باعث کاهش جریان هوا و افزایش مصرف سوخت می‌شوند.

ج) بررسی سیستم خنک‌کننده سیستم خنک‌کننده موتور وظیفه کنترل دمای موتور را بر عهده دارد. بررسی منظم سطح مایع خنک‌کننده و بررسی سلامت رادیاتور از داغ شدن بیش‌ازحد موتور جلوگیری می‌کند.

د) تعویض تسمه‌ها و لنت‌های ترمز تسمه‌ها و لنت‌های ترمز از جمله قطعات مصرفی خودرو هستند که با گذر زمان دچار فرسایش می‌شوند. تعویض به‌موقع این قطعات از بروز مشکلات جدی در سیستم ترمز و موتور جلوگیری می‌کند.

3. نشانه‌های نیاز به تعمیرات فوری

گاهی اوقات، خودرو علائمی را نشان می‌دهد که نیاز به تعمیرات فوری دارند. بی‌توجهی به این علائم می‌تواند منجر به مشکلات بزرگ‌تری شود. برخی از این نشانه‌ها عبارت‌اند از:

  • روشن شدن چراغ‌های هشدار: چراغ‌های هشدار در داشبورد خودرو معمولاً نشانه‌ای از یک مشکل جدی هستند. مثلاً روشن شدن چراغ چک موتور می‌تواند به مشکلات مختلفی اشاره داشته باشد که باید به‌سرعت بررسی شود.
  • صداهای غیرعادی از موتور یا سیستم تعلیق: اگر هنگام رانندگی صدای غیرعادی از موتور، جعبه‌دنده یا سیستم تعلیق شنیده شود، بهتر است سریعاً خودرو به تعمیرگاه برده شود.
  • لرزش یا کشیده شدن خودرو به یک سمت: این مشکل معمولاً مربوط به سیستم تعلیق یا تنظیم چرخ‌ها است و می‌تواند منجر به خرابی‌های جدی‌تر شود.

4. توجه به لاستیک‌ها و سیستم تعلیق

لاستیک‌ها و سیستم تعلیق به‌عنوان مهم‌ترین اجزای درگیر در رانندگی، نیازمند توجه ویژه‌ای هستند. بررسی منظم فشار باد لاستیک‌ها و تراز بودن چرخ‌ها باعث بهبود مصرف سوخت، افزایش امنیت و راحتی در رانندگی می‌شود. همچنین، تعویض به‌موقع لاستیک‌های فرسوده از تصادفات جلوگیری می‌کند.

نکات مهم برای لاستیک‌ها:

  • بررسی فشار باد به‌صورت دوره‌ای
  • بررسی ساییدگی و تعویض به‌موقع
  • تنظیم تراز چرخ‌ها برای جلوگیری از لرزش خودرو

5. اهمیت بررسی سیستم برقی خودرو

سیستم برقی خودرو شامل باتری، دینام و سیستم‌های الکترونیکی مختلف است که برای عملکرد صحیح خودرو ضروری هستند. باتری خودرو معمولاً بعد از 3 تا 5 سال نیاز به تعویض دارد و بررسی دینام به‌عنوان منبع تأمین برق نیز اهمیت ویژه‌ای دارد.

علائم مشکلات برقی:

  • سخت روشن شدن خودرو
  • کاهش نور چراغ‌ها
  • عملکرد نادرست سیستم‌های الکترونیکی

6. راهنمایی‌هایی برای افزایش عمر خودرو

چندین عادت رانندگی و نکات نگهداری می‌توانند به افزایش عمر خودرو کمک کنند:

  • رانندگی آرام و با سرعت متناسب: شتاب ناگهانی و توقف‌های شدید می‌توانند به سیستم‌های موتور و ترمز فشار بیاورند.
  • پارک کردن در سایه: محافظت از خودرو در برابر نور مستقیم آفتاب باعث حفظ کیفیت رنگ بدنه و کاهش استهلاک قطعات داخلی می‌شود.
  • استفاده از قطعات یدکی اصل: هنگام تعویض قطعات، از کیفیت بالای آن‌ها اطمینان حاصل کنید تا از مشکلات بعدی جلوگیری شود.

نتیجه‌گیری

نگهداری و تعمیرات منظم خودرو یکی از مهم‌ترین عوامل در افزایش عمر و کارایی آن است. انجام سرویس‌های دوره‌ای، توجه به علائم هشداردهنده و مراقبت از سیستم‌های مختلف خودرو باعث می‌شود تا علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه‌های تعمیرات، رانندگی ایمن‌تر و راحت‌تری را تجربه کنید. به یاد داشته باشید که خودرو همان‌طور که نیازمند توجه و رسیدگی است، در صورت مراقبت صحیح می‌تواند به شما خدمات بهتری ارائه دهد.

  • امداد خودرو
  • ۰
  • ۰

هنگام طراحی سیستم روشنایی یک محیط ابتدا نوع کاربرد و ویژگی های آن محیط را بررسی می کنند. منظور از ویژگی های یک محیط، نوع کف پوش (آسفالت، سنگ فرش و…) وجود موانع نوری مانند درختان و شاخ و برگ آنها، عرض معابر، وجود پیاده رو و دوچرخه رو و… می باشد. همچنین نوع استفاده تجاری ، صنعتی ویا مسکونی بودن آن محیط، وجود تونل، پیچ، میدان، تقاطع و… نوع وسایل نقلیه عبوری، همه و همه عواملی هستند که در طراحی سیستم روشنایی یک محیط تاثیرگذار هستند.
در ادامه در مورد روشنایی معابر برای درک بهتر این موضوع تفاوت های سیستم روشنایی در دو محیط باز و بسته را با یکدیگر مقایسه میکنیم اما قبل از آن به دو مفهوم درخشندگی و روشنایی می پردازیم.

روشنایی معابر

تفاوت درخشندگی با روشنایی

 

درخشندگی، انرژی تابش شده در واحد زمان است که واحد آن وات است و یک ویژگی ذاتی منبع نور است. درخشندگی به فاصله جسم از منبع نور بستگی ندارد. در طرف دیگر روشنایی به میزان قابل رویت نور اشاره دارد که به مسافت بستگی دارد و هرچه قدر از منبع نور دور تر شویم، میزان روشنایی کمتر میشود و این المان خود تابعی از درخشندگی است.

 

مقایسه روشنایی یک محیط باز با محیط بسته

 

روشنایی معابر یک محیط باز به دلیل در ارتباط بودن با امنیت جانی افراد بسیار اهمیت بالاتری نسبت به روشنایی محیط های بسته دارد و بیشتر ویژگی درخشندگی اهمیت دارد تا روشنایی منبع نوری. در سیستم روشنایی محیط های باز هدف روشن نمودن پس زمینه اشیاء است نه خود هدف، در این حالت راننده هنگام رانندگی به واسطه اختلاف درخشنگی پس زمینه با شی هدف (عابرپیاده) میتواند شی را تشخیص دهد. المان های کیفی مانند رنگ برخلاف محیط های باز بیشتر در روشنایی محیط های بسته اهمیت دارد. همچنین کیفیت ساخت سازه های روشنایی محیط باز به دلیل ساعت کارکرد بالا بسیار مورد اهمیت است. در آخر طراحی سیستم های روشنایی می بایست به گونه ای باشد که در مصرف روشنایی صرفه جویی شود همچنین انتخاب ارتفاع درست و مناسب سازه از سطح زمین نیازمند مهندسی دقیق می باشد.

  • امداد خودرو
  • ۰
  • ۰

رنگ ترافیکی از جمله محصولات ویژه‌ی رنگ هایی است که بر پایه رزین‌های ترموست، اکریلیک و اپوکسی می باشد. این رنگ کلیه‌ی قابلیت های منحصر به فرد رنگ‌های رزینی را نیز دارد. در این پست اکسیر پرگاس بزرگترین تولید کننده رنگ ترافیکی به چندین کاربرد رنگ ترافیکی در شرایط مختلف اشاره می کند. از جمله کاربرد رنگ ترافیکی و ویژگی های مخصوصی که برای این رنگ عنوان می‌شود به شرح زیر است:

کاربرد رنگ ترافیکی
-امکان دیدن راحت رنگ در تمام ساعات شبانه روز
-قابلیت درخشندگی و عدم تغییر در طول مدت زمان طولانی
-امکان بازتابش نور در شب و نمایش آن برای رانندگان.
-دوام و طول عمر طولانی
-دارا بودن انواع مدل های مختلف جهت مصارف گوناگون
-قابلیت چسبندگی بسیار بالا بر روی سطح آسفالت خیابان
-سرعت بالا در خشک شدن نسبت به سایر رنگ های رزینی
-مقاومت بالا در برابر سایش و انواع شرایط جوی و آب و هوایی

رنگهای ترافیکی دارای انواع مدلهای مختلف میباشند. به صورت کلی رنگهای ترافیکی در دسته بندی زیر قرار می گیرند:
1- رنگ ترافیکی سرد
2- رنگ ترافیکی گرم
3- رنگ ترافیکی دو جزئی و یا سه جزئی
4- رنگ های جدولی
5- رنگ های پرایمری
هر کدام از این نوع رنگ ها دارای کاربرد های مجزایی هستند. جهت استفاده ی هر یک از این نوع رنگ ها لازم است تا شرایط ویژه ای در نظر گرفته شود. با توجه به این توضیحات در ادامه به شرح کامل انواع رنگ های ترافیکی میپردازیم.
رنگ سرد: این رنگ به دلیل نوع ترکیبات اولیه به صورت ساده مورد استفاده قرار میگیرد. برای اختلاط این رنگ نیازی به دمای بالا وجود ندارد. جهت کاهش ویسکوزیته در این رنگ میتوان از حلالهای سرد مانند تینر استفاده کرد.
رنگ های چند جزئی: جهت استفاده از این رنگ ها لازم است تا پایه اصلی با دو یا سه جزء دیگر مخلوط شود. دلیل اصلی مخلوط سازی ایجاد حالت سخت برای قرارگیری روی آسفالت میباشد.
رنگ گرم: در رنگ های ترافیکی گرم به جهت استفاده از دمای بالا برای اختلاط مواد اولیه نیاز به دستگاه های ویژه ای می باشد. در این نوع رنگ ها متریال اولیه با درصد های مشخص شده با یکدیگر مخلوط میشوند. جهت رقیق سازی رنگ و کاهش ویسکوزیته از
حلال تینر به اندازه ۵ تا ۸ درصد به ماده اولیه اضافه میگردد.
( هر دو مورد رنگ ترافیکی سرد و گرم حالت تک جزئی داشته و بدون اختلاط با ماده دیگری مورد استفاده قرار می‌گیرند)
رنگ های جدولی: این نوع رنگ ها بیشتر در جدول های کنار خیابان مورد استفاده قرار می گیرند. پایه اصلی این رنگها رزین های آلکیدی هستند که بر روی سطوح بتنی قابل اجرا هستند. رنگ ترافیکی زرد یکی از زیر مجموعه های این رنگ است.
رنگهای پرایمری: این نوع رنگ ها به جهت پوششی که ایجاد میکنند مناسب برخی معابر میباشند.،هر یک از انواع مختلف رنگهای ترافیکی دارای کاربردهای ویژه‌ای هستند. به صورت کلی بیشترین کاربرد رنگ ترافیکی، مخصوص خیابان ها، جاده ها، اتوبان ها و معابر آسفالتی میباشد. در ادامه به بررسی بیشتر کاربرد رنگ ترافیکی در انواع مختلف می پردازیم. رنگ ترافیکی چند جزئی بیشترین استفاده را در میان انواع مختلف رنگهای ترافیکی دارد. این مدل رنگ در خط کشی های خیابانی مورد استفاده قرار می گیرد. جهت انواع علائم ترافیکی که بر سطوح آسفالت طراحی می‌شود از این نوع رنگ ها استفاده می گردد. نکته حائز اهمیت در استفاده از این نوع رنگ ها ترکیب مناسب آنها با آسفالت های دانه بندی شده است. رنگهای ترافیکی تک جزئی بیشتر در مناطق گرم و مرطوب مورد استفاده قرار می گیرند.
این نوع رنگ ها مانند سایر انواع خود، جهت سطوح آسفالتی به کار برده می شوند. نکته مهم در استفاده از رنگهای تک جزئی که به دو صورت رنگ گرم و سرد قابل استفاده هستند، برای سطوح غیر آسفالتی است. در این سطوح استفاده از این نوع رنگ ها نیازمند بررسی های دقیق تر می باشد.
رنگ های جدولی و پرایمری جهت ایجاد ترکیب رنگ برای خیابان ها به کار برده می شود. این ترکیبات دارای چسبندگی بسیار بالایی می باشد و قابل اجرا بر روی سطوح بتنی و فولادی هستند. در این ترکیبات لازم است جهت رقیق سازی و کاهش ویسکوزیته از تینر های ترافیکی مخصوص استفاده شود. به کارگیری حلالهای متفرقه ممکن است باعث افت کیفیت در این رنگ ها شود.

اجرای رنگ ترافیکی یا Traffic coating به دو صورت قابل انجام می باشد. این رنگ به صورت دستی و ماشینی بر روی آسفالت اجرا می گردد. هر کدام از انواع مختلف رنگ های ترافیکی که در بالا به صورت کامل شرح داده شد با این دو روش قابل پیاده سازی است.،

اجرا به روش دستی

جهت اجرای رنگ ترافیکی  توسط اکسیر پرگاس به روش دستی لازم است رنگ در شرایط آب و هوایی مناسب بر روی سطح آسفالت قرار گیرد. نکته مهم در مرحله اجرای این نوع رنگ برطرف کردن آلودگی های اساسی و مرطوب نبودن آسفالت است. در روش دستی رنگ با استفاده از غلطک های مخصوصی بر روی سطح قرار می گیرد. در این روش ترکیبات مختلف رنگ ترافیکی پس از اختلاط درون ظرف های مخصوصی ریخته می شود. نکته حائز اهمیت جهت استفاده از این رنگ ها میزان اختلاط آنها می باشد.
با توجه به اینکه رنگ ترافیکی پس از آماده سازی لازم است تا به سرعت بر روی سطح مورد نظر پیاده سازی شود امکان نگهداری آن وجود ندارد. در نتیجه در صورت آماده کردن حجم بالا رنگ در مدت زمان کوتاهی خشک شده و قابلیت استفاده خود را از دست میدهد. حلالی که برای رنگ ترافیکی مورد استفاده قرار می گیرند تنها جهت کاهش ویسکوزیته رنگ بوده و در صورت خشک شدن امکان مخلوط سازی ندارد. در نتیجه با در نظر گرفتن این حالت لازم است تا ترکیب در اندازه مشخص انجام شود و مواد در حجم کم با یکدیگر مخلوط گردند.

اجرای رنگ ترافیکی به روش ماشینی

در اجرای ماشینی رنگ ترافیکی مواد در دستگاه های مخصوصی ریخته می شود. در بیشتر این موارد رنگ های گرم برای استفاده ماشینی به کار برده می شوند. در روش ماشینی رنگ ترافیکی با استفاده از اسپری های مخصوص توسط ماشین های رنگپاش بر روی سطح آسفالت پاشیده می‌شود. ضخامتی که در این روش برای پیاده سازی وجود دارد در سرتاسر سطح خیابان به صورت یکسان خواهد بود. در ماشین هایی که رنگ ترافیکی را بر روی سطح آسفالت منتقل می کنند ایجاد دمای مشخص باعث می شود تا رنگ گرم شده و به خوبی بر روی سطح آسفالت بچسبد.

  • امداد خودرو